Hotele Ekonomiczne marki Accor- Restauracja L’estaminet Ibis Częstochowa

W drodze powrotnej z „białego szaleństwa” chciałem bardzo zatrzymać się w restauracji Hotelu sieci Accor Ibis Częstochowa.

 

Hotel Ibis Częstochowa - zdj. Ibis- hotele ekonomiczne S.A.

Hotel Ibis Częstochowa – zdj. Ibis- hotele ekonomiczne S.A.

Marka Ibis weszła do Polski po do koniec lat 90-tych z pierwszym swoim Hotelem franczyzowym w Krakowie przy Rondzie. Nieco później był to Hotel Fryderyk Chopin sieci „Vienna International”. Pierwszym Hotelem „Accoru” jest Hotel Ibis Warszawa Centrum przy ulicy Solidarności otwarty w 2000 roku 15 marca. Miałem możliwość pracować w pierwszym zespole” pre-opening” na stanowisku recepcjonisty. W tym Hotelu uczyli się pracy przyszli Dyrektorzy i kierownicy działów powstających później hoteli tej marki. Pracownicy szeregowi, jak również wspomniani Dyrektorzy i kierownicy, obecnie piastują bardzo wysokie stanowiska w sieciach hotelarskich i zarządzie Orbis S.A i Accoru.

Hotel Ibis Częstochowa - zdj. Accor - Hotele Ekonomiczna S.A.

Hotel Ibis Częstochowa – zdj. Accor – Hotele Ekonomiczna S.A.

Przyjeżdżając do restauracji kelnerka podała nam karty Menu. Oczywiście zapytała standardowo o napoje na początek. Wybraliśmy od razu. Później dostaliśmy tzw. Patee co w rytuale francuskim nazwane jest przystawką ze smarowidłem ( masło smakowe, smalec, pasta rybna, pasta jajeczna). Pracownicy mają zawsze przygotowane na zapleczu w glinianym garnku „patee”. Serwują zawsze z bułką francuską pokrojoną w „skosy”. Zamówiliśmy krem pomidorowy i panierowaną pierś z kurczaka oraz makaron. Tradycyjny krem pomidorowy z grzankami serwowany jest we wszystkich restauracjach tej sieci. Krem dostaliśmy po 20 minutach ( za późno). Kiedy weszliśmy za nami przyszła grupa 10 osób i kelnerka najwyraźniej nie radziła sobie z taką ilością osób. Pierś z kurczaka była sucha jak wiór. Nie dało jej się ugryźć a co dopiero zjeść. Poprosiliśmy o wymianę. Nie usłyszałem słowa „przepraszam”, empatii obsługi ani żadnego zadośćuczynienia w postaci darmowej sałatki, napoju. Natomiast polemika z gościem jak najbardziej i przekonywanie mnie o wysokiej klasie pieczenia przez szefa kuchni. Kelnerka za dużo oglądała reklam z Panem Marou z cytatem” Chcecie dyskutować z szefem kuchni”.

Hotel Ibis Warszawa centrum zdj. Accor Hotele Ekonomiczne S.A.

Hotel Ibis Warszawa centrum zdj. Accor Hotele Ekonomiczne S.A.

Czekaliśmy na przygotowanie ponownie kotleta 20 minut. Stanowczo za długo. Jak już zjedliśmy to kelnerce zależało bardziej na obsłudze grupy klientów. Gość nie musi przypominać o swojej obecności. Poprosiliśmy recepcjonistkę o rozliczenie naszego rachunku, gdyż nam się bardzo spieszyło. Ponad godzina spędzona w restauracji, gdzie planowaliśmy pół godziny, wzbudziła niezadowolenie. Serwis od otwarcia hotelu w 2001 roku bardzo się pogorszył. Znałem tą restauracją i hotel, gdzie gość był profesjonalnie obsługiwany. Być może standard dwóch gwiazdek nie zasługuje na opiekę nad gościem ??Chwileczkę, zdaje się, że byłem w restauracji hotelowej. Na pytanie czy wrócę raz jeszcze ? Zrobię to z czystej ciekawości. Chciałbym być pozytywnie zaskoczony.

Hotel Ibis Częstochowa - restauracja hotelowa zdj. Accor Ibis Hotele ekonomiczne.

Hotel Ibis Częstochowa – restauracja hotelowa zdj. Accor Ibis Hotele ekonomiczne.

Reklamy