Hotele przylotniskowe – sześć najważniejszych wytycznych serwisu i wyposażenia

Jak podaje portal Hotterchatter.com w hotelach przy lotniskowych powinno się znaleźć 6 najważniejszych wytycznych wyposażenie budynku i jakości świadczenia serwisu. Będąc w hotelach przy lotniskowych zauważyłem jak restauracje i bary pracują do późna w nocy. Bary potrafią być czynne całodobowo.

Starwood Hotel & Resort - sheraton przy Lotnisku London Heathrow

Starwood Hotel & Resort – sheraton przy Lotnisku London Heathrow

 

Jeśli chodzi o możliwość zjedzenia śniadania wcześniej oferowane są przekąski na ciepło czyli kanapki przygotowane wcześniej przez kucharzy lub breakfast boxy czyli śniadania z suchym prowiantem na wynos. W hotelach sieciowych niżej klasy dwugwiazdkowych i trzygwiazdkowych instalowane są „Vending machine” czyli automaty elektroniczne na wrzucane monety, które serwują kawę, batoniki, zimne napoje, paluszki, orzeszki i inne przekąski. W hotelach wysoko standaryzowanych 4 * i 5 * serwuje się o 4.00 rano kawę i herbatę jako poranny serwis ciepłych napojów dla gości korzystających z porannych wylotów.

Hotel -Nowy projekt przy lotnisku im. J. Paderewskiego w Bydgoszczy

Hotel -Nowy projekt przy lotnisku im. J. Paderewskiego w Bydgoszczy

Park Plaza Victoria Amsterdam Pokój

Park Plaza Victoria Amsterdam Pokój

Poniżej wymieńmy tych 6 punktów:

1. Dźwiękoszczelne szyby w oknach hotelowych wytrzymujące nawet 110 decybeli.  Z takimi oknami spotkałem się  hotelu sieciowym IHG Crowne Plaza w Dublinie gdzie miałem przyjemność brać udział w jego otwarciu  jako kierownik dział.

2. Dostępność świeżego jedzenia. Nie ma nic ważniejszego dla gościa jeśli przylatuje o północy i nie może niczego zjeść. O możliwościach serwisu napisałem powyżej. Pomysłowość zarządzających gastronomią i hotelem nie zna również granic. Bywają hotele pięciogwiazdkowe przy lotnisku gdzie zatrudnia się nawet nocnego kucharza, który zawsze przygotowuje nocny room serwisu i kroi świeże owoce oraz świeże wędliny, sery i przygotowuje wszystkie te produkty co kucharz śniadaniowy rano. Dzięki temu kucharz śniadaniowy przychodzi zawsze na tzw. „wydawkę”.

Lotnisko Warszawskie Okęciem. Fryderyka Chopina.

Lotnisko Warszawskie Okęciem. Fryderyka Chopina.

Hotel Grand Hyatt Cannes bedroom

Hotel Grand Hyatt Cannes bedroom

3. Pełna 24 godzinna atencja obsługi – zatrudnione osoby z obsługi całą noc. Osoby z doświadczeniem, które miały również doświadczenie w hotelach przy lotnisku. Wspomniany personel przeważnie pełni rolę kierownika zmiany. Pracowałem w hotelu gdzie na zmianie w hotelu przy lotnisku gdzie było 2 audytorów na zmianie i Manager nocny zatrudniono również 3 osoby z ekipy sprzątającej, które również przeszkolono z room serwisu. zwłaszcza, że w nocy równomiernie co w dzień ilość zamówień się nie różniła.

Port lotniczy w Katowicach Pyrzowicach.

Port lotniczy w Katowicach Pyrzowicach.

4. Bezpłatny dostęp do bezprzewodowego  Internetu. Najważniejsza usługa w XXI wieku. Wiadomo jak społeczeństwo światowe korzysta z internetu na globalną skalę i dostęp do wiadomości zwłaszcza w hotelu gość oczekuję jak każdej innej usługi świadczonej na wysokim poziomie.

Lotnisko i dokujący samolot.

Lotnisko i dokujący samolot.

5. Bardzo wygodne łóżka. Sieć Starwood szczyci się swoimi materacami w pokojach. Są one rzeczywiście z najwyższej półki materiałów i zasługują na miano „niebiańskich łóżek” W grupie IHG podkreślano serwis wygodnych poduszek, gdzie każdy miał spać słodko jak dziecko. Jednym słowem wygodne spanie w hotelach przy lotniskowych to cenny atut.

Port Lotniczy w Bydgoszczy - Szwederowo

Port Lotniczy w Bydgoszczy – Szwederowo

6. Elastyczny check-in & check-out. Osoby z obsługi recepcyjnej zawsze dostępną a nawet jeśli grupa przyjedzie w nocy powinni ją zameldować nie dłużej niż 5 minut. Zwracajmy uwagę kierując się maksymą: gość zmęczony to gość niezadowolony. Oszczędzając na pracownikach w dzień czy w nocy spada nam jakość zadowolenia gości. Odpowiedzialnie kalkulujmy oszczędności i wydatki. Pamiętajmy, że jeśli gdzieś przeholujemy odbije to się na gości a następnie na naszych zyskach.

Hotel francuskiej sieci Accor.

Hotel francuskiej sieci Accor.

 

Prowadząc hotel żyjemy w nieustającej konkurencji rynku usług. Nie możemy pozwolić sobie na wpadki. Jeśli tak się stanie wyciągajmy właściwe i mądre wnioski.

 

 

 

 

 

Reklamy

2 thoughts on “Hotele przylotniskowe – sześć najważniejszych wytycznych serwisu i wyposażenia

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s