Holandia i Amsterdam – stolica kraju tulipanów, wiatraków i sera.

W ostatni weekend marca dostając zlecenie wybrałem się do kraju pomarańczowych koszulek. W takich barwach przecież występują piłkarze narodowej drużyny Holandii. Lądując na lotnisku zobaczyłem wysoko cywilizowane Państwo. Odwiedziłem po drodze Hotel Ibis bo chciałem zobaczyć jak wygląda serwis w hotelach przy lotniskowych. Jak wiecie Ibis jest standardu dwugwiazdkowego. Zaskoczył mnie serwis Ibisa przy lotnisku Schipol. Okazuje się,że tuż za drzwiami obrotowymi stoi Pani w Guest service center i można u niej zasięgnąć wszelaką informacje. Concierge w hotelu dwugwiazdkowym przy lotnisku ?Ten serwis już powoli wkracza do polskich hoteli przy lotniskowych.

Główna ulica Damrak w Amsterdamie łączy Grnad central Station (dworzec holejowy) z Royal Palace (pałac królewski) zdj. Latek Hotels

Główna ulica Damrak w Amsterdamie łączy Grnad central Station (dworzec holejowy) z Royal Palace (pałac królewski) zdj. Latek Hotels

Widok z daleka na Centarl Station ulica Damrak w Amsterdamie. zdj. Latek Hotels

Widok z daleka na Centarl Station ulica Damrak w Amsterdamie. zdj. Latek Hotels

Malownicze kamienice i setki kanałów z zabytkowymi kościołami i katedrami w tle. zdj. Latek Hotels

Malownicze kamienice i setki kanałów z zabytkowymi kościołami i katedrami w tle. zdj. Latek Hotels

Kamienice na tzw. czerewonej dzielnicy Amsterdamu. Bezpruderyjnego  miasta. Zdj. Latek hotels

Kamienice na tzw. czerewonej dzielnicy Amsterdamu. Bezpruderyjnego miasta. Zdj. Latek hotels

Amsterdam i czerwonoświetlna dzielnica zwana Red light district. zdj. Latek hotels.

Amsterdam i czerwonoświetlna dzielnica zwana Red light district. zdj. Latek hotels.

Amsterdam - Damrak wyszedłem z Fashion house - domu mody. Zlokalizowany obok Pałacu Królewskiego i Pałacu figur woskowych Maddame Tissout. zdj Latek Hotels

Amsterdam – Damrak wyszedłem z Fashion house – domu mody. Zlokalizowany obok Pałacu Królewskiego i Pałacu figur woskowych Maddame Tissout. zdj Latek Hotels

Dookoła lotniska dzielnica przemysłowa i miasta po kilka tysięcy mieszkańców, gdzie lokalizują się nie tylko hotele sieciowe. Posiadają one obowiązkowo darmowy transport z Hotelu na lotnisko. Kursujące co pół godziny  od 5.00 rano do 24.00 czyli do ostatnich lotów. Wybrałem znany mi brand Crowne Plaza Schipol Adam w mieście Hoofdroop. Hotel zlokalizowany przy lotnisku szczycący się 25 letnim stażem. Nie wiem czy do końca recepcjonista mówił dokładnie datę otwarcia hotelu. Zawsze mogę ocenić hotel po roku produkcji wind i przeważnie rok po roku produkcji zaczyna działać hotel. Na tabliczce znamionowej dźwigów osobowych wyryto 1992. Zameldowanie przebiegało w bardzo profesjonalny sposób. zostałem przywitany już w dźwiach obrotowych. Poprosiłem o wszelkie informacje o centrum Amsterdamu. Przedstawiono plan komunikacji kursujących pociągów do centrum ( dworzec kolejowy 3 minuty pieszo ), mapę, ważne zabytki. Ponieważ nie miałem za dużo czasu to udałem się w pierwszej kolejności do pokoju. Korzystam zawsze z piętra klubowego i dostępu do Club lunchu. Jak są atuty ? Nie kupując noclegu ze śniadaniem mam je w tej opłacie, snaki pomiędzy 17.30 a 20.30. Nie limitowane napoje alkoholowe i bezalkoholowe i możliwość wydrukowanie co tylko sobie zażyczę. W Cloub lunch można spotkać ciekawych gości. Miałem możliwość spotkać angielskie małżeństwo, które leciało na karaiby i na jedną dobę zatrzymali się w Crowne Plaza.

A o tym jakie miałem wrażenie z hotelu i z odwiedzin miasta i kilku hoteli opowiem wam w następnej części.

2 thoughts on “Holandia i Amsterdam – stolica kraju tulipanów, wiatraków i sera.

  1. Pingback: Kimpton Hotels & Restaurant | LATEK HOTELS hotelowe dylematy dla pasjonatów hotelarstwa, podróżników

  2. Pingback: Kimpton de Witt Amsterdam by IHG pierwszy Kimpton Hotel w Europie | LATEK HOTELS hotelowe dylematy dla pasjonatów hotelarstwa, podróżników

Skomentuj

