Amsterdam i Holandia- kraj tulipanów, wiatraków i sera -część druga

Welcome to Amsterdam – usłyszałem na stacji MTV zakładając 23 lata temu telewizje kablową. Nigdy nie przypuszczałem, że po tylu latach odwiedzę to miasto osobiście. Tak jak wspominałem w pierwszej części zatrzymałem się w Hotelu Crowne Plaza Shipol niedaleko lotniska w miejscowości Hoofdroop. Hotel mieści się niedaleko Holiday Inn i innych sieciowych i nie sieciowych hoteli. Pięciopiętrowy hotel pomimo 25-letniego istnienia dalej zachwyca.

Biurko do pracy w Crowne Plaza Schipol Amsterdam

Biurko do pracy w Crowne Plaza Schipol Amsterdam

Pokój miałem przygotowany w wstawką VIP jak zawsze kiedy odwiedzam hotele IHG. Czekoladka w stylistycznym zaprojektowanym naczyniu razem z wodą i owocami.Wchodząc do pokoju pomimo magnetycznej karty nie musiałem wkładać jej do aktywatora prądowego znajdującego się zawsze przy drzwiach wejściowych. Zastąpiono go zwykłym klawiszem.

Pokój Executive Crowne plaza Schipo Amsterdam l

Pokój Executive Crowne plaza Schipo Amsterdam. zdj Latek Hotels

Na kapie łóżka zwanej bad throw położono kartę menu.Bardzo trend ostatnio drukowane karty na formacie papieru A3. Nie mogło zabraknąć szlafroka, karty przypominającej o ochorinie środowiska: oszczędzaniu wody, zużycia ręczników tzw, green card.

TV i biurko do pracy i regał z Minibarem. zdj. Latek Hotels

TV i biurko do pracy i regał z Minibarem. zdj. Latek Hotels

 

29032015(004)

Wstęp do Club loungu nazwany sky klubem. Miałem 15 kroków do niego. Na ostatnim piętrze piętro klubowe.

 

Droga z hotelu do Centrum Amsterdamu.

Droga z hotelu do Centrum Amsterdamu. zdj Latek Hotels

Oprócz gniazdek brytyjskich amerykańskich i europejskich gdzie w Crowne Plaza to standard mogłem również znaleźć funkcjonowanie TV w języku polskim. Od 2008 roku to standard IHG, kiedy to otwierałem jeden z hoteli Crowne Plaza Blanchardstown w Dublinie jako Menadżer działu. Minibar wypełniony w napoje alkoholowe i bezalkoholowe. Jadą co do centrum stolicy Amsterdamu mijałem jednego z wielkich transatlantyckich Jumbojetów linii KLM. Przewoźnika, który jest dumą Holendrów.

Granad Royal Palace - Amsterdam

Grand Royal Palace- Pałac królewski na początku ulicy Damrat.

Wielkie niezapomniane wrażenie wywarł na mnie Pałac Królewski i jak wspomniałem ulice wypełnione hotelami. Wspomnę o Swissotel na zdjęciu poniżej. Doble tree by Hilton gdzie zjadłem mix sałat oraz zupę krem. Prezentowanie Zupy to sztuka kulinarna. Kelner na początek podał mi talerz z łososiem wędzonym. Następnie podszedł kelner z gorącą sosjerką i wylał ruchem okrężnym zupę krem. Podziękował za oczekiwanie, chociaż czekałem jakieś 7 minut. Gesty kelnerskie były bardzo profesjonalne i widać było, że kelner był wyedukowanym pracownikiem. Moje wrażenie w skali od 1 do 10 to 10. Nieczęsto widzę tak profesjonalną obsługę. Co się okazuje w Holandii aby pracować w Hotelu trzeba skończyć szkołę trwającą pięć lat z czego dwa lata praktyki i trzy lata nauki. Kończy się państwowym egzaminem przed komisją. Kucharze i kelnerzy mają obowiązek taki egzamin zdać. Kucharze również musza znać podstawy serwisu kelnerskiego. Jak widać osoby pracujące w hotelu to nie są osoby z przypadku.

 

29032015(010)

Swissotel – Hotel z sieci Fairmont i Raffels – wkrótce za dwa lata otworzy się w Warszawie Raffles Europejski.

29032015(012)

Gabinet Figur woskowych Maddame Tissot – Na wejściu dwie wysoko postawione figury po lewej stronie Pałacu Królewskiego. zdj. Latek Hotels

amsterdam

Słynny Fashion House. Wystawcy międzynarodowych marek perfum i odzieży mają tutaj swoje powierzchnie sprzedażowe. Godzina parkingu 8 Euro.

29032015(020)

Zupa brokułowa Krem z zwiniętym tuńczykiem w Double tree by Hilton. Sposób serwowania bajeczny.

Hotel Krasnopolski

NH Grand Hotel Krasnopolsky – Hotel w Przebudowie. Ma tutaj powstać luksusowy Hotel z prawdziwego zdarzenia. Czy będzie to dalej grupa NH Hotels wchodząca na rynek Polski ? Zobaczymy.

Jak wiadomo po Amsterdamie najlepiej przemieszczać się tramwajami wodnymi takimi jak na zdjęciu poniżej. Ale jak widzicie ta barka służyła do przewozu materiałów budowlanych.Niedaleko zlokalizowany Waldorf Astoria z sieci Hiltona. Urzekł mnie również Hotel victoria i Amrath. Na swoich zapowiedziach zamieściłem zdjęcia. Byłem w Amrath tak zachwycony, ze wyszło mi już z głowy, że posiadam aparat. Wysokogatunkowy czerwony dywan na wejściu i 19 wieczne marmury robią wrażenie już po wejściu do lobby.

Amsterdam - dworzec Centralny.

Tramwaje wodne i z tyłu Główny kolejowy dworzec Centralny. Było bardzo wietrznie tego dnia.

29032015(019)

W oczekiwaniu na słatkę mix Stolik w Double tree by Hilton na przeciwko widok na Hotel Amrath zaraz za kanałem.

29032015(014)29032015(016)29032015(017) 29032015(008) 29032015(007)30032015(004)

Double tree by Hilton Amsterdam

Cudny żyrandol w Double Tree by Hilton Amsterdam. Robi w Lobby niesamowite wrażenie. W recepcji 7 stanowisk.

30032015(001)

Rozwiązanie papieru toaletowego w panelu umywalkowym z kamienieniu. ergonomia gra tutaj „pierwsze skrzypce”

Amsterdam

Sklep z pamiątkami. Zaraz na lotnisku po wylądowaniu. Co tutaj wybrać. Dobra kilka rzeczy zobaczę, ale może kupie już na głównej ulicy w Amsterdamie.

29032015(023)

Ładowarka i trzy wejścia na ładowanie innych sprzętów z całego świata. Brytyjska wtyczka i amerykańska. Standard Crowne Plaza IHG.

Crowne Plaza Amsterdam.

Suszarki Valeo -szwajcarskiego producenta. Wyłącznik prądu przy panelu i dodatkowy w rękojeści suszarki. Bezpieczeństwo przede wszystkim

29032015(021) 30032015(003)

30032015(005)

 

Czas się żegnać z Holandią. Ostatnie zdjęcie na lotnisku. tym razem w Eindhoven. Kolejna miasto do zwiedzania. Może w pryzszłym roku odwiedzę

3 thoughts on “Amsterdam i Holandia- kraj tulipanów, wiatraków i sera -część druga

  1. Pingback: Hotel Arcade w Amsterdamie – dla miłośników gier | LATEK HOTELS hotelowe dylematy dla pasjonatów hotelarstwa, podróżników

  2. Pingback: 10 Hoteli na Walentynki by Latek Hotels | LATEK HOTELS hotelowe dylematy dla pasjonatów hotelarstwa, podróżników

  3. Pingback: Kimpton de Witt Amsterdam by IHG pierwszy Kimpton Hotel w Europie | LATEK HOTELS hotelowe dylematy dla pasjonatów hotelarstwa, podróżników

Skomentuj

