Doświadczeni hotelarze – dlaczego warto ich zatrudniać

Doświadczeni hotelarze są jak oszlifowany brylant. Na targach Hotel Invest w Poznaniu, prowadząc wykład na temat zarządzania personelem, śmiało mogłem przedstawić w szczegółach, jak ważny jest doświadczony hotelarz.

Hotel La Paris Monaco Apartament Prezydencki Diamentowy widok na Pałac. zdj. strona hotelu.

Hotel La Paris Monaco. Apartament Prezydencki Diamentowy. Widok na Pałac. zdj. strona hotelu.

Pracownik z wieloletnim doświadczeniem zawsze wie dokładnie, jak się zachować do gościa. Ma wyuczone od lat zasady savoir -vivre. Przeszedł wiele szkoleń i setki tysięcy niezręcznych sytuacji, w których wiedział jak się zachować. Mając na uwadze wyżej wymienione argumenty, wiemy dokładnie, co od niego oczekiwać. O kierowaniu działem recepcji i pokojowych oraz budowaniu zespołu, możecie przeczytać tutaj. Doświadczony pracownik jest lojalny wobec  instytucji, w której pracuje. Warto inwestować w szkolenia pracownika z wieloletnim doświadczeniem. Doceńmy go i starajmy się, aby nasz pracownik chwalił hotel, w którym pracuje. Musimy zdać sobie sprawę z pewnych nawyków, które nasi pracownicy posiadają. Mogą one nie korelować z wizją sieci hotelarskiej. Jesli wiemy, że nasz pracownik zmienia się mentalnie i dostosowuje się do narzuconych wymogów, to jest  najlepsza droga, aby współpracować z nim dłużej.

Hotel Intercontinental Carlton Cannes zdj. strona hotelu

Hotel Intercontinental Carlton Cannes zdj. strona hotelu

Wysokostandaryzowane hotele na świecie, przekonały się już o tym dawno temu. Do polskich przedsiębiorców ta wiedza dociera bardzo wolno. Jednak hotele pięciogwiazdkowe z tradycjami, polegają na pracownikach z długoletnim stażem. Ich doświadczenie, wiedza a nawet PR mają wartość dodaną dla hotelu. Należałoby wspomnieć o dormenach, concierge  a nawet pianistach hotelowych. Ci ostatni są już zapomniani przez biznes hotelowy. Podaję przykłady hotelarzy z doświadczeniem, gdzie pełnią również wizytówki hotelu. Wielu prezesów hoteli może zdziwić się czytając mój wpis. Uwierzcie, że część waszych gości przyjeżdża właśnie dla tego pianisty, tego concierge, tego doormena, tego kelnera, tego recepcjonisty. Wyobraźcie sobie waszego pracownika, który po latach pamięta gościa, który musi mieć gazetę o 7 rano, lub gościa, który musi mieć mleko podgrzane o 4.30 rano. Sam spotkałem się z takimi gośćmi, których nawyki doskonale znała obsługa, nie zaglądając do komputera.

Hilton Amsterdam widok na bryła budynku- zdj. Hilton Hotel & Resort.

Hilton Amsterdam.Widok na bryłę budynku- zdj. Hilton Hotel & Resort.

Czy goście zwracją uwagę na szczegóły ? Z pełnym przekonaniem odpowiadam twierdząco. Czy z waszego doświadczenia, będąc gościem, mieliście idealny serwis ? W hotelach pięciogwiazdkowych, idealny serwis będzie standardem w każdym hotelu, niezależnie od kraju. Wizytując hotele z wysoką jakością serwisu, i te niżej skategoryzowane,  zwracam uwagę na detale. Co zauważyłem, to właśnie kadrę z wieloletnim doświadczeniem, charakteryzuje profesjonalizmi właściwe zachowanie. Za kilka lat w Polsce, nie będzie dziwił taki widok jak poniżej.

Doormen w jednym zpięciogwaizdkowych hoteli.

Doormen w jednym z pięciogwiazdkowych hoteli.

 

Reklamy

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s