Minibary w hotelach – zmora obsługi hotelowej

Czy minbary przynoszą dochody ? Na to pytanie odpowiada sobie co miesiąc większośc Dyrektorów hoteli. Co można zrobić i jak ulepszyć system kontroli ? Ustalenie standardów i procedur sprawdzania, uzupełniania minibarów nie należy do łatwych zadań. Czy goście konferencyjni korzystają z minibarów ? Co zrobić jeśli organizator w umowie życzy sobie aby lodówki zostały opróznione przed przyjazdem gości ? Pomysłów na rozwiązanie jest wiele. Jednym z nich wyposażenie lodówek minibarowych z interfesjem elektronicznego zamykania minibarów lub zakup minibarów zamykanych na klucz mechaniczny. Te kosztowne rozwiązanie nie należy do wyborów przez większość właścicieli hoteli. Prezesi hoteli wybierają najtańszą formę bez zamków elektronicznych i mechanicznych. Nie zdają sobie sprawy jakie straty może przynieść zakup pozornie tanich lodówek minibarowych. O kartach meldunkowych przeczytacie tutaj.

Przykładowy wypełniony minibar.

Przykładowy wypełniony minibar.

W polskiej kategoryzacji hoteli czterogwiazdkowych obowiązkiem właściciela jest wyposażyć każdy pokój w lodówkę. W hotelach konferencyjnych spotkałem się z sytuacjami gdzie wyznaczone piętro jest tylko dostępne z wypełnipnymi minibarami dla gości indywidualnych. Większośc grup konferencyjnych organizator nie bierze zobowiązań płatności za korzystanie minibarów. Jak kontrolować terminy ważności porduktów ? Skupiłbym się na pierwszym wypełnieniu lodówki na chwilę przed otwarciem hotelu. Przed zamówieniem u dostawcy zastrzegłbym sobie wybrane pratie z najdłuższymi datami przydatności. Nie wiadomo z jakiego powodu hotele dostają dostawy z krótkimi terminami przydatności do spożycia.  Kontrola dat ważności powinna być robiona przynjamniej raz w miesiącu podczas standardowego usupełniania minibarów. Co zrobić jeśli termin ważności jest bliski dacie przeterminowania ?

Minibar hotelowy nowy model

Minibar hotelowy- nowy model

Na miesiąc przed datą na opakowaniu, wyjmujemy produkty z lodówek i sprzedajemy podczas eventu lub w hotelowym barze. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest sprzedaż orzeszków, paluszków, chipsów, wafelków, marsów, snickersów w barze hotelowym, nie tylko podczas eventów. Zawsze można zrobić promocję, wystawiając ofertę zakupu piwa i orzeszków za łączną cenę. Sprawdziłem w kilku hotelach, gdzie zarządzałem obiektami. W każdym z nich, promocja snacków i przegryzek sprawdziła się. Działając w taki sposób  uchronimy się przed spisaniem produktów na straty w całkowitym rozliczeniu. Czy istnieje idealne zarządzanie produktami w minibarach ? Istnieje potrzeba większej kontroli produktów, doskonalenia standardów i procedur, w tym takich, które ochronią nas przed „kreatywnością” wybranych gości w korzystaniu z minibarku, nie płacąc za niego. Wyścig właścicieli hoteli i gości hotelowych w nowych zabezpieczeniach bywa wysoce kreatywny. Możecie uwierzyć lub nie, ale jeden z właścicieli oklejał produkty minabarowe naklejkami, które można było oderwać razem z opakowaniem. Z ostatnich badań przeprowadzonych wśród gości hotelowych okazuje się, że ponad 70 % nie korzysta z minibarów hotelowych ze względu na cenę. Zalecam aby nie windować wysokich marż na minibary a skupic się na ich kontroli.

 

 

 

Reklamy

Skomentuj

Please log in using one of these methods to post your comment:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s