Czego możemy się spodziewać podczas ponownego otwarcia hoteli ?

W dniu dzisiejszym 4 maja obiekty hotelowe moga legalnie przyjmować turystów . Po konsultacjach Ministerstwa Rozwoju z Głównym Inspektoratem Sanitarnym i organizacjami hotelowymi wydało zalecenia do prowadzenia obiektów hotelowych według wytycznych, które należałoby wdrożyć w swoich hotelach.

Niektóre obiekty hotelowe zapowiedzaiło swoje otwarcie na początku czerwca a nawet początek września. Granice nadal są zamknięte i na chwile obecną i spoglądając na udział zagranicznych turystów w noclegach nie ma się czemu dziwić. Obecnie koszty operacyjne wzrosną ze względu na wdrażanie nowych procedur, oraz doposażenie pracowników w zestawy higieniczene takie jak rękwiczki i maski lub przyłbice.

Odmrażanie gospodarki etap drugi 4 maja hotele

Zasady Bezpieczengo hotelu

Obiekty hotelowe publikują zasady bezpieczeństwa sanitarnego na stronie obiektu oraz w momencie dokonywania potwierdzenia rezerwacji on-line.

Hotel zobowiązany jest wysłać w tymże potwierdzeniu, jakie obowiązują warunki rejestracji  i poddanie się mierzenia temperatury ciała termometrem bezdotykowym.

Rezerwując nocleg bezpośrednieo przez mail, telefon, strone internetową wspieramy obiekty noclegowe, dzięki temu hotelarz nie zapłaci wysokich prowizji dla pośrednika. Spora ilośc hoteli dodaje benefity za bezpośrednie rezerwacje.

Z racji wytycznych Głównego Inspektoratu Sanitarnego i dbania o własne bezpieczeńśtwo zdrowotne, obsługi i innych gości mieszkających w obiekcie stosujmy się do regulaminu w hotelu. Nie zatajajmy informacji związanych z naszym stanem zdrowia. Gość hotelowy, który ma świadomość bycia zakażonym spowoduje ponowne zamknięcie hotelu.

Przy rejestracji możemy spotkać się z klauzula odpowiedzialności cywilnej i karnej jeśli zataimy informacje o naszym stanie zdrowia z powodu zakażenia koronowirusem.

Dokonaniując rezerwacji pokoju akceptujemy zasady bezpieczeństwa sanitarnego opracowanye przez hotel. Hotel ma prawo odmówic przyjęcia gościa, jeśli ten nie zastosuje sie do zasad i wytycznych.

Bezpieczeństwo podczas pobytu

Umieszczenie w widocznym miejscu przed wejściem do hotelu i w recepcji informacji o maksymalnej liczbie gośc mogących jednocześnie przebywać w danej części obiektu.

Umieszczenie na terenie hotelu/obiektu/pensjonatu dozowników z płynem do dezynfekcji rąk dostępnych dla gości, a w szczególności przy wejściach na teren obiektu, w obszarze recepcji, przy wejściu do wind, punktów gastronomicznych oraz przy wyjściu z toalet.

Zapewnienie możliwości zakupu maseczek ochronnych w recepcji.

Wywieszenie w pomieszczeniach sanitarnohigienicznych instrukcji dot. mycia rąk, zdejmowania i zakładania rękawiczek, zdejmowania i zakładania maseczki, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji – instrukcji prawidłowej dezynfekcji rąk.

Zapewnienie sprzętu i środków oraz monitorowanie codziennych prac porządkowych,
ze szczególnym uwzględnieniem dezynfekowania powierzchni dotykowych – poręczy, klamek, włączników światła, uchwytów, poręczy krzeseł i powierzchni płaskich, w tym blatów w pomieszczeniach pracy i w pomieszczeniach do spożywania posiłków należy przestrzegać wymaganego dystansu przestrzennego między personelem a gośćmi (minimum 2 metry).

Ograniczenie do minimum czasu przebywania gościa przy recepcji.

Ustalenie i kontrola maksymalnej liczby gości  w hotelu/obiekcie/pensjonacie – na podstawie liczby dostępnych pokoi liczone jako liczba pokoi razy dwie osoby.

Wyłączenie z użytkowania pomieszczeń takich jak: wspólne sale telewizyjne, pokoje/sale zabaw dla dzieci, baseny, sauny, dyskoteki oraz innych, w których mogą tworzyć się skupiska ludzi, do czasu wejścia w kolejną fazę odmrażania. Umożliwienie korzystania z w/w przestrzeni w sytuacji wynajęcia na wyłączność przez gości hotelu wspólnie zakwaterowanych.

Możliwość użytkowania sal konferencyjnych na zasadach opisanych aktualnymi przepisami prawa (zachowanie dystansu społecznego wynoszącego minimum 2 m odległości osoby od osoby.

Bezwzględny zakaz przebywania w hotelu osób nie zakwaterowanych.

Bieżące dezynfekowanie, nie rzadziej niż co godzinę, ogólnych toalet, wind, blatu recepcyjnego (po każdym gościu), klamek, poręczy, uchwytów, telefonów, klawiatury komputerów, urządzeń w pomieszczeniach socjalnych oraz innych, często dotykanych powierzchni

Sprzątania pokoi, które powinno się odbywać jedynie na życzenie klienta.

Zalecenia przez GIS sprawdzicie Tutaj.

Po każdym kliencie zaleca się rutynowe sprzątniecie pokoju i dezynfekcję wszystkich powierzchni dotykowych (w tym oparcia krzeseł), sprzętu (np. piloty) i łazienki oraz gruntowne wywietrzenie pomieszczenia, albo po sprzątnięciu pomieszczenia – dokonanie ozonowania, zamgławiania, dekontaminacji z użyciem innych dedykowanych dostępnych technologii.

Obowiązku oznowania pokoi i pomieszczeń nie ma w rozporządzeniu.

Odmrażanie gospodarki etap drugi 4 maja

Jak należy postępować z gościem w przypadku zakażenia koronawirusem ?

W przypadku stwierdzenia wyraźnych oznak choroby jak uporczywy kaszel, złe samopoczucie, trudności w oddychaniu, gość nie powinien zostać wpuszczony na teren obiektu. Powinien zostać poinstruowany o jak najszybszym zgłoszeniu się do najbliższego oddziału zakaźnego, celem konsultacji z lekarzem, poprzez udanie się tam transportem własnym lub powiadomienie 999 albo 112.

Jeśli gość mieszka w hotelu, obiekcie, pensjonacie – czasowe odizolowanie go w dedykowanym pomieszczeniu, powiadomienie dyspozytora medycznego o podejrzeniu zakażenia i zgłoszenie incydentu do kierownictwa obiektu, co umożliwi obsłudze ustalenie obszaru, w którym poruszała się i przebywała osoba, przeprowadzenie rutynowego sprzątania, zgodnie z procedurami obiektu oraz zdezynfekowanie powierzchni dotykowych (klamki, poręcze, uchwyty itp.).

Ustalenie listy pracowników oraz klientów (jeśli to możliwe) obecnych w tym samym czasie w części albo częściach  obiektu, w których przebywał klient i zalecenie stosowania się do wytycznych Głównego Inspektora Sanitarnego dostępnych na stronie gov.pl/web/koronawirus/ oraz gis.gov.pl odnoszących się do osób, które miały kontakt z zakażonym.

Wstrzymanie przyjmowania gości, powiadomienie właściwej miejscowo powiatowej stacji sanitarno-epidemiologicznej i stosowanie się ściśle do wydawanych instrukcji i poleceń.

Polskie obiekty hotelowe nie maja obowiayku posiadać Certyfikatów bezpieczeństwa sanitarnego. Wspomniany cetyfikat podnosi koszty dla hotelarza. Utrzymując obiekt w reżimie sanitarnym będziemy postrzegani jako obiekt wzorcowy. Zachowajmy tryb operacyjności zdroworozsądkowy i dajmy dobry przykład dla innych.   

Hotel Meeting logo

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.