Przyszłość hotelarstwa na 2021 rok

Poprzedni rok minął pod znakiem pandemii koronawirusa. Przewrócił on do góry nogami wszystkie analizy ekonomiczne i spowodował wywrócenie rynku globalnego i podejmowania szybkich decyzji. Większość z nas została poddana próbie pracy w systemie home office, co dla wielu nie było łatwe.

W nowym 2021 roku wiele przedsiębiorców czeka na pełne otwarcie obiektów hotelowych i ich funkcjonowanie. Zdajemy sobie sprawę, że procesy będą powolne. Porównałbym to do rozpędu lokomotywy parowej ze stacji, która na samym początku się rozgrzewa i ciągnie wagony z małą prędkością, a później przyspiesza. Zupełnie podobne porównanie jest do nowego silnika w samochodzie, który należy docierać na wolnych oborotach. Rok 2021 dla gospodarki globalnej będzie wolnostartującą lokomotywą parową lub docieranym silnikem w samochodzie.

Ludzkie przyzwyczajenia zwane ” Human being” mogą być poddane zmianom społecznym. Korzystanie z konferencji hybrydowych będzie procesem powolnym we wdrażaniu. Naturlanie goście tęsknią do hucznych wesel i przyjęć okolicznościowych. Nie mogą doczekać się, kiedy spotkają się w rodzinnym gronie i będą mogli w obiektach hotelowych spędzać czas i relaksować się w: SPA, basenach i strefach Health & Wellness. Obecny 2021 rok może być odbudową zdrowia fizycznego i psychicznego. Warto już dziś budować oferty, gdzie trenerzy personalni w hotelach będą prowadzić ćwiczenia. Terapeuci SPA będą tworzyć seanse relaksu psychicznego i odnowy psycho-fizycznej. Potrzeby spotykania się z drugim człowiekiem i rozwój psychofizyczny będą w przyszłości kluczowe dla dorosłych a przede wszystkim dla dzieci i młodzieży.

Najwiecej mogą zysakć obiekty Medi z rehabilitacją. Sprzęt rehabilitacyjny w czasach pocovidowych może być intensywnie używany. W Polsce istnieją obiekty, które specjalnie dla pacjentów pocovidowych zaadoptowali sale konferencyjne na salę ćwiczeń na sprzęcie rehebilitacyjnym.

Najtrudniej będzie nam znaleźć wysokokwalifikowaną kadrę hotelarską i gastronomiczną. Wytrwałą i odporną na różne zmiany, które zachodzą bardzo szybko. Rok 2020 niewątpliwie zweryfikował ludzkie zachowania. Nie każdy powróci do branży hotelowej z obawy o swoją stabilizacje finansową. Na rynku będziemy mieli wiele nowych twarzy z gastronomii i z hotelarstwa. Zasilą one braki kadrowe, które będzie trzeba szybko odbudować. Pracodawcy będą musieli szukać pracowników po rynkach wschodniej Europy i rynkach azjatyckich. Będzie to bardziej intesywne, aniżeli w latach przed pandemią. Poszukiwania będą intensyfikowane. Inwestowanie w kapitał ludzki i jego rozwój w hotelach stanie się dość popularny. Pracownicy staną się jeszcze bardziej wymagajacy wobec pracodawców. Na pierwszym miejscu stawiajmy rozsądek i podejmujmy decyzje według jego zasad.

Od pewnego czasu zauważyłem intesyfikacje działań eko w hotelach niezależnych. Działania proekologiczne spowodowane są wprowadzaniem dyrektyw nakładające na kraje UE zaprzestania produkcji i użytkowania materiałów plastikowych i wolno rozkładajacych się w glebie. W 2021 roku i w latach następnych spotkamy się z większą ilością produktów biodegradalnych w kateringach gastronomicznych. Produkty BIO i Eko stały się trendy w państwach EU i poza nią. Coaching stylu życia i możliwości wykorzystania produktów żywnościowych w zdrowym stylu życia staje się oczwywistością. Rok 2020 pokazał jak nalezy szanować czas wolny i korzstać z niego. W roku pandemii wiele pracowników musiało się przebranżowić.

Wielkie marki hotelowe w 2021 roku mogą mieć wielkie pole do popisu. Czeka nas przetasowanie i nieuniknione zmiany właścicielskie obiektów hotelowych. Podobne zachowania rynku miały miejsce po 2008 roku w krajach starej UE. W tym roku i następnych latach miedzynardowe sieci hotelarskie będą wprowadzać marki apartamentowe, które w karajch Europy Zachodniej wchodziły po kryzysie ekonomicznym z 2008 roku. Potrzeba tych marek stała się potrzebą ludzką. W zeszłym stuleciu marki hotelowe sprawdziły się w USA. W budynkach apartamentowo-hotelowych będą usługi pierwszej potrzeby takie jak: pralnie z usługami krawieckimi, sklepy spożywcze, usługi teleinformatyczne, przestrzenie do pracy i wypoczynku. Powarcać się będzie do budynków hotelowo-biurowych.

Pozwoliłem sobie do publikacji przytoczyć zdjęcia Nowego Jorku sprzed 100 lat. W tamtych czasach nie było paneli ledowych i wyświetlanych reklam. Zmieniły się formy przekazu komunikacji i przyzwyczajenia społeczne. Skalę porównawczą zostawiam wam.

Skomentuj

Proszę zalogować się jedną z tych metod aby dodawać swoje komentarze:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.